Boot weer vaarklaar maken

Vrijdag 5 maart hebben we de boot naar een andere plek in de haven gevaren omdat ie daar met de neus in de wind lag t.b.v. de ORC meting die zaterdag 6 maart plaats zou vinden .
Motor starte alsof ie de dag er voor nog gelopen had , super snel , en dat met die vries kou die er die avond al was.
Daarvoor nog even lekker aan boord gegeten ( Aletta had eten meegebracht ) en zo hadden we weer de eerste maaltijd van het seizoen aan boord.
de volgende ochtend om 9.00 uur zou de verbonds meter aan boord komen dus ik ben vroeg naar de boot gegaan en was er al om 8.25 uur , en het was nog -1 graad celcius ___brrrrr.
De meter stond uiteindelijk om 9.00 uur aan boord en de meting begon , maar omdat de wind in de nacht gedraaid was lag de boot op het plekje op lager wal met 5-6 Bft dus met die temperatuur bitterkoud en lastig meten met de golven die er stonden.
De meting verliep echter goed , alleen kon de romp in die golven niet gemeten worden , dus moest de boot weer terug gevaren worden naar het winterplekje , waar dat uiteindelijk wel kon .
Een genua moest echter opnieuw gemeten worden omdat Hagoort sails volgens de meter een verkeerd formulier gebruikt had waardoor er bijna alle maten ontbraken .

Uiteindelijk ging ik om ca 16.30 uur naar huis , koud tot op het bot! maar wel voldaan dat eindelijk de boot gemeten was.
De volgende dag zijn Aletta en ik samen naar de boot gegaan om schoon te maken en het grootzeil er op te zetten .
Ook hier even aan Aletta verteld dat ik van de winter nog even een gebruikte genua gekocht heb waardoor we de mylar voortaan met de wedstrijden kunnen gebruiken en de ( nu gekochte) dacron genua voor toeren kunnen gebruiken.
Vandaag zondag 7 maart zijn we lekker op tijd ook weer naar huis gegaan en had ik het niet zo koud als de zaterdag er voor.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.